Corona - werk aan de winkel

Daar is ie dan: onze eerste blog! Hoewel we ons een ander onderwerp voorgesteld hadden voor onze eerste bericht in de feed, is het tegelijkertijd ook de reden dat we nu al zo snel met een nieuwe website zijn gestart. “Elk nadeel heb z’n voordeel”, zei iemand ooit…

Het coronavirus grijpt driftig om zich heen. Niet alleen bij alle mensen die getroffen zijn, maar ook in het bedrijfsleven. Het is een gekke gewaarwording hier in Amsterdam; straten zijn leeg, de cafés blijven donker, de meeste winkeltjes zijn gesloten en de levendigheid van onze hoofdstad ontbreekt werkelijkwaar in elk facet. Aan de andere kant: het gras op het museumplein is nog nooit zo groen geweest, kinderen leren fietsen op straat zonder zoveel ander (gevaarlijk) verkeer, de helden van de samenleving staan op, nieuwe contacten met buurtbewoners worden gelegd als zij wat hulp kunnen gebruiken en eigenlijk zijn we (zelfs met ‘social distancing’) socialer dan ooit! We letten op elkaar, geven om elkaar, blijven thuis voor elkaar en er ontstaat allerlei mooie, nieuwe initiatieven om er met z’n allen toch het beste van te maken. In een dorp verderop zijn ze bezig met een heuse paaseizoektocht, in de Baarsjes zetten ze op Koningsnacht allerlei mooie lantaarns voor de deur en door heel Nederland is de berenjacht een feit. En dit alles met in achtneming van de maatregelen van het RIVM uiteraard.

 

Uiteindelijk gaat het ook om een beetje omdenken. De situatie kunnen we helaas niet veranderen, maar wat kunnen we doen om toch het meeste uit deze extreme tijd te halen? Economisch gezien is een grote set-back het sluiten van sommige winkels, bedrijven en instanties. ZZP-ers en werkgevers doen er alles aan om het hoofd boven water te kunnen houden en het personeel aan te houden. Voor ons persoonlijk betekent het dat er een aantal opdrachten niet door kunnen gaan (marketingbudget krijgt nu niet altijd de prioriteit; ook begrijpelijk) en dat er een aantal voorzieningen en maatregelen getroffen moeten worden om het werken op afstand, ook met klanten, mogelijk te maken. Onder druk ontstaan soms wel de beste ideeën en met een hands-on aanpak, lijkt het erop dat het coronavirus naast een bak ellende, ook een hoop inventiviteit en creativiteit met zich meebrengt. En om daar nog verder op in te haken: nu er wat meer ruimte in de agenda is, hebben we de kans maar meteen aangegrepen om de website aan te pakken. In een korte tijd hebben we knopen doorgehakt en creatief gebrainstormd en het resultaat staat inmiddels online! En zo hebben we van de nood een deugd gemaakt, geroeid met riemen waarvan we niet wisten dat we ze hadden en echt iets gemaakt waar we heel trots op zijn in een tijd waar het maken van een investering zo makkelijk niet is! Maar we hebben het toch gedaan; ook om onze klanten te laten zien wat er allemaal mogelijk is. Want juist in deze tijd kunnen we goed nadenken over marketing en commerciële beslissingen. En nu de agenda’s wat leger zijn is het wellicht ook een goed moment om de koe bij de horens te vatten. We kunnen elkaar vast vinden in deze Covid-19 tijd en echt wat voor elkaar betekenen.

 

Neem een kijkje op onze site, in onze portfolio’s en schroom vooral niet om contact op te nemen. Dat vinden we, zeker in deze bijna-non-sociale-tijd, echt hartstikke leuk! We hebben de tools om samen te kunnen werken op afstand en we hebben heel veel input en ideeën verzameld in deze tijd om overheerlijke, fijne en creatieve producties neer te kunnen zetten. Want als we één ding geleerd hebben is het wel dat we het samen moeten doen en elkaar moeten steunen. Onzekere tijden zijn het en een aantal branches moeten pas op de plaats maken. Maar waar mogelijk is het wel “Bold & Beyond” om juíst nu met de marketingbudgetten aan de gang te gaan, zoals wij dat ook deden. We hopen je te inspireren en komen graag in contact met je (juist nu!). Doen we een virtueel kopje koffie.