Film

Foodfilm Portfolio

Duivelseiland foodfotografie EN foodfilm

Bij Duivelseiland produceren we naast foodfotografie ook foodfilm en dat maakt ons onder andere zo veelzijdig. Bewegend beeld speelt steeds meer een rol in de uitingen van merken. Daarnaast komt er met een 5g-netwerk ook steeds meer vraag naar motion voor verschillende doeleinden, zoals websites, narrow casting, bestelzuilen, menukaarten, etc. Deze, veelal, short clips worden ook vaak ingezet voor social media als aanvulling op, of als alternatief voor een stilstaand beeld campagne. Ook filmen op locatie behoort tot de mogelijkheden bij ons. Een campagne of productie vraagt soms om een andere setting of een specifieke keuken. Wij kunnen uiteraard onze apparatuur meenemen, zodat we in dezelfde kwaliteit kunnen shooten als in de studio. Niet alleen trekt foodfilm veel meer de aandacht van de kijker, puur omdat het beweegt, maar je kunt veel meer producten of diensten laten zien in een korte tijd.

 

Videomarketing met foodfilm

Foodfilm kan dus op meerdere platformen een significante rol spelen op het gebied van marketing. Een filmproductie kan relatief groot zijn, denk aan instructievideo’s bijvoorbeeld, maar het kunnen ook wat kleinere producties betreffen, zoals een short clip op Instagram. Foodfilm leeft, spreekt en brengt de boodschap optimaal over op het gesegmenteerde publiek en is daarom zo effectief.

 

Verschillende soorten foodfilm

Er zijn binnen foodfilm verschillende categorieën te onderscheiden. Zo zijn er onder andere showreels om een bedrijf te presenteren. Daarnaast heb je de ‘gewone’ commercial voor bijvoorbeeld op tv, websites en social media. Nog vaker zien we dat er op social media gebruik gemaakt wordt van de shortclips, omdat de aandacht van de kijker maar van korte duur is.

Binnen deze verschillende producties van foodfilms kan er ook voor diverse technieken gekozen worden: ingrediënt drop, slowmotion, timelaps, splitscreen video, etc. In de jungle van videomogelijkheden zullen we altijd kijken naar het doel van de boodschap en het publiek. Op basis van de marketinggegevens kan er voor een format gekozen worden dat het beste past bij de ontvangers en de vraag. Dit kan uiteraard ook een combinatie van film en foto zijn en binnen deze combo kunnen weer verschillende technieken gebruikt worden. We hebben daar ook voorbeelden van op onze site en bieden je meteen een goede ‘Hungry Deal’ aan wanneer je ervoor kiest om foto en foodfilm te combineren. Check it out!